OGÓLNE WARUNKI
do zakupów online
www.sentop.pl
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1 Niniejsze ogólne warunki handlowe regulują prawa i obowiązki stron wynikające z umowy sprzedaży na odległość zawartej pomiędzy:
sprzedawca, który jest
Nazwa firmy: SentopEU, s.r.o
Siedziba: Vyšný Koniec 79, 023 54 Turzovka
Identyfikator: 53765699
Numer VAT: 2121501140
NIP: SK 2121501140
Wpis do Rejestru Handlowego Sądu Rejonowego w Żylinie, Dział: Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Numer akt: 77140/L
IBAN w EUR: SK49 8330 0000 0028 0199 3785
Konto bankowe w CZK (koronach czeskich): 2801993822/2010
Adres e-mail kontaktowy: info@sentop.sk
Obsługa klienta: support@sentop.sk
i która w związku z umową konsumencką, zobowiązaniem z niej wynikającym lub w ramach praktyki handlowej działa w ramach swojej działalności gospodarczej lub zawodowej, także za pośrednictwem innej osoby działającej w jej imieniu lub na jej rzecz.
(zwany dalej „Sprzedawcą”)
I
kupujący , który jest
osoba fizyczna , która w związku z umową konsumencką, zobowiązaniem z niej wynikającym lub zwyczajem handlowym nie działa w ramach swojej działalności gospodarczej lub zawodowej.
(zwany dalej kupującym)
2. OGÓLNE OBOWIĄZKI INFORMACYJNE SPRZEDAWCY
2.1 Najważniejsze cechy produktu podane są dla każdego rodzaju oferowanego produktu w formie opisu produktu zamieszczonego w sklepie internetowym Sprzedawcy.
2.2 Nazwa handlowa, numer telefonu i siedziba lub miejsce prowadzenia działalności sprzedawcy lub osoby, w imieniu której działa sprzedawca: określone w Artykule 1 niniejszych Warunków.
2.3 Cena sprzedaży produktu: podana jest przy każdym oferowanym produkcie.
2.4 Koszty transportu, dostawy, opłaty pocztowej i inne koszty i opłaty: określone w Artykule 8. Warunki dostawy.
2.5 W cenę całkowitą mogą zostać wliczone dodatkowe koszty i opłaty, jeżeli nie można ich ustalić z góry. Kupujący zostanie poinformowany o tych dodatkowych kosztach i opłatach przed zawarciem umowy.
2.6 Warunki wykonania: Sprzedawca zobowiązuje się:
- dostarczyć produkt zgodnie z umową kupna,
- udostępnić produkt kupującemu w miejscu uzgodnionym w umowie,
- zapakować produkt w odpowiednie opakowanie na koszt kupującego,
- powiadomić kupującego w rozsądnym terminie, kiedy produkt będzie dostępny (sprzedawca lub osoba trzecia – firma kurierska – będzie na bieżąco informować kupującego za pośrednictwem komunikacji elektronicznej o stanie realizacji i dostawy przedmiotu umowy),
- ponosi ryzyko i wszelkie koszty związane z produktem do momentu wydania go kupującemu,
- umożliwić kupującemu nabycie prawa własności do produktu.
2.7 Kupujący odbiera towar na czas i płaci cenę zakupu .
2.8 Chwilą wykonania umowy sprzedaży jest wydanie towaru Kupującemu oraz zapłata przez Kupującego uzgodnionej ceny za towar.
2.9 Miejscem wykonania umowy jest adres wskazany przez Kupującego w umowie, na który nastąpi również przeniesienie własności.
2.10 Warunki płatności, warunki dostawy oraz termin, w którym Sprzedawca zobowiązuje się do dostarczenia lub dostarczenia produktu, zostały określone w artykule 8 niniejszych Warunków.
2.11 Istnienie i czas trwania odpowiedzialności prawnej sprzedawcy za wady produktu: Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady produktu sprzedanego w chwili jego odbioru przez kupującego. W przypadku produktów sprzedawanych po niższej cenie, nie ponosi odpowiedzialności za wadę, za którą uzgodniono niższą cenę. Jeżeli produkty nie ulegają szybkiemu zepsuciu lub są używane, sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady, które wystąpią po odbiorze produktu w okresie gwarancji (rękojmi). Dostępność gwarancji konsumenckiej regulują przepisy art. 626 Kodeksu cywilnego z późniejszymi zmianami.
2.12 Okres gwarancji wynosi 24 miesiące . Jeżeli na sprzedanym produkcie, jego opakowaniu lub dołączonej do niego instrukcji podano okres użytkowania, okres gwarancji nie kończy się przed upływem tego okresu. Uprawnienia z tytułu odpowiedzialności za wady produktu, dla których obowiązuje okres gwarancji, wygasają, jeżeli nie zostaną wykonane w okresie gwarancji.
2.13 Roszczenia z tytułu odpowiedzialności za wady produktów łatwo psujących się należy zgłosić najpóźniej w dniu następującym po dniu zakupu; w przeciwnym razie roszczenia wygasają. W przypadku produktu używanego roszczenia z tytułu odpowiedzialności wygasają, jeżeli nie zostaną zgłoszone w ciągu 24 miesięcy od daty odbioru produktu używanego przez kupującego, lub sprzedawca i kupujący mogą uzgodnić krótszy okres gwarancji, nie krótszy jednak niż 12 miesięcy.
2.14 Procedura wykonywania praw wynikających z odpowiedzialności za produkt :
- Zgłoszenia wady można dokonać w każdym zakładzie Sprzedawcy, u innej osoby, o której Sprzedawca powiadomił Kupującego przed zawarciem umowy lub przed wysłaniem zamówienia, albo za pomocą środków porozumiewania się na odległość pod adresem siedziby Sprzedawcy lub miejsca prowadzenia działalności albo pod innym adresem, o którym Sprzedawca powiadomił Kupującego przy zawarciu umowy lub po zawarciu umowy.
- Jeżeli Kupujący złożył reklamację z powodu wady przesyłki pocztowej, której Sprzedawca odmówił przyjęcia, przesyłkę uważa się za doręczoną w dniu odmowy jej przyjęcia.
- Sprzedawca przekaże Kupującemu pisemne potwierdzenie wady niezwłocznie po powiadomieniu go o wadzie. W potwierdzeniu wady Sprzedawca wskaże termin usunięcia wady zgodnie z § 507 § 1 Kodeksu cywilnego. Termin wskazany zgodnie ze zdaniem poprzednim nie może być dłuższy niż 30 dni od daty zgłoszenia wady, chyba że dłuższy termin jest uzasadniony obiektywną przyczyną niezależną od Sprzedawcy.
- Jeżeli sprzedawca odmawia przyjęcia odpowiedzialności za wady, powinien on pisemnie powiadomić kupującego o przyczynach odmowy. Jeżeli kupujący udowodni odpowiedzialność sprzedawcy za wadę za pomocą opinii biegłego lub profesjonalnej wydanej przez osobę uprawnioną, upoważnioną lub powiadomioną, może on wielokrotnie powoływać się na wadę, a sprzedawca nie może odmówić przyjęcia odpowiedzialności za wadę; powtarzające się powoływanie się na wadę nie podlega przepisom § 621 ust. 3 Kodeksu cywilnego. Koszty ponoszone przez kupującego w związku z opinią biegłego i profesjonalną podlegają przepisom § 509 ust. 2 Kodeksu cywilnego.
- Jeżeli przed zawarciem umowy lub jeżeli umowa została zawarta na podstawie zamówienia kupującego przed jego wysłaniem, kupujący został należycie poinformowany przez sprzedawcę, że wady mogą być reklamowane również wobec innej osoby, to działanie lub zaniechanie tej osoby uważa się za działanie lub zaniechanie sprzedawcy dla celów odpowiedzialności za wady.
2.15 Warunki serwisu posprzedażowego: Z uwagi na różnorodność oferowanych produktów, Sprzedawca informuje Kupującego, że w przypadku gdy zakupiony produkt będzie wymagał serwisu, na jego prośbę niezwłocznie otrzyma (w formie elektronicznej lub innej) dane dotyczące osoby świadczącej serwis zakupionego produktu.
2.16 Czas trwania umowy: umowa zostaje zawarta na czas oznaczony, do końca okresu gwarancji sprzedanego produktu.
2.17 Dane dotyczące funkcjonalności towaru z elementami cyfrowymi, treścią cyfrową i usługą cyfrową, w tym dostępnych środków ochrony technicznej: Sprzedawca nie sprzedaje towarów z elementami cyfrowymi ani treścią cyfrową.
2.18 Dane dotyczące zgodności i interoperacyjności produktu z elementami cyfrowymi, treścią cyfrową i usługą cyfrową, które są znane sprzedawcy lub można rozsądnie oczekiwać, że będą mu znane: Sprzedawca nie sprzedaje przedmiotów z elementami cyfrowymi ani treścią cyfrową.
2.19 Kupujący ma prawo zwrócić się do Sprzedawcy z żądaniem naprawienia szkody na adres: SentopEU, s.r.o., Zochova 1117/97, 026 01 Dolný Kubín, REGON: 53765699 , jeżeli nie jest zadowolony ze sposobu, w jaki Sprzedawca rozpatrzył jego reklamację (zgłoszenie wady) lub jeżeli uważa, że Sprzedawca naruszył jego prawa konsumenckie.
Jeżeli Sprzedawca odpowiedział negatywnie na to żądanie lub nie odpowiedział na nie w terminie 30 dni od daty jego wysłania, Kupujący ma prawo złożyć wniosek o wszczęcie pozasądowego rozstrzygania sporów (dalej „ARD”) zgodnie z ustawą nr 391/2015 Dz.U. o pozasądowym rozstrzyganiu sporów konsumenckich.
2.20 Przedmiotem alternatywnego rozstrzygania sporów jest Słowacka Inspekcja Handlowa, z wyjątkiem sporów wynikających z:
- z umów o przyłączenie do systemu dystrybucyjnego,
- z umów o dostarczanie energii elektrycznej, gazu, ciepła, wody pitnej i odprowadzanie ścieków zawartych z podmiotem wykonującym działalność regulowaną na podstawie przepisu szczególnego,
- z umów o świadczenie usług finansowych,
- z umów o świadczenie usług publicznych dotyczących jakości i ceny usług,
- z umów o świadczenie usług pocztowych i transakcji płatniczych w obrocie pocztowym.
Kupujący może złożyć propozycję wszczęcia ADR zgodnie z § 12 ustawy nr 391/2015 Dz.U.
2.21 Podmiotami ADR mogą być również osoby prawne posiadające stosowne zezwolenia zgodnie z § 3 ustawy nr 391/2015 Dz.U., których wykaz jest publikowany na stronie internetowej Ministerstwa Gospodarki Republiki Słowackiej:
https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1
Alternatywne rozstrzyganie sporów może dotyczyć wyłącznie sporu między kupującym a sprzedającym, wynikającego z umowy konsumenckiej lub z nią związanego. Konsumentem jest osoba fizyczna, która przy zawieraniu i wykonywaniu umowy konsumenckiej nie działa w ramach swojej działalności gospodarczej, zatrudnienia ani zawodu.
Alternatywne rozstrzyganie sporów nie ma zastosowania do sporów, których wartość nie przekracza 20 EUR. Podmiot ADR może zażądać od Kupującego opłaty za wszczęcie postępowania, maksymalnie do kwoty 5 EUR z VAT.
2.22 Kupujący nie może zapłacić innej ceny sprzedaży za produkt niż ta podana przy oferowanym produkcie. W przypadku podania nieprawidłowej lub innej ceny za produkt, Kupujący jest zobowiązany do zapłaty tej ceny tylko wtedy, gdy wyraźnie wyraził na to zgodę przed zawarciem umowy lub przed wysłaniem zamówienia.
Jednocześnie sprzedawca nie oferuje kupującemu domyślnych opcji , które wymagałyby aktywnego odrzucenia w celu uniknięcia dodatkowych kosztów.
3. SZCZEGÓŁOWE OBOWIĄZKI INFORMACYJNE SPRZEDAWCY
3.1 Adres e-mail Sprzedawcy: info@sentop.sk
3.2 Inne środki komunikacji online – poprzez WhatsApp: +421 940 609 415
3.3 Sprzedawca działa wyłącznie we własnym imieniu i na własne ryzyko, a Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu odpowiedzialności za wady produktu, odstąpić od umowy, żądać naprawienia szkody lub złożyć inną reklamację na adres wskazany w art. 1 Regulaminu.
3.4 Sprzedawca nie ustala ceny sprzedaży w oparciu o zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie konkretnego konsumenta.
3.5 Cena w podwyższonej stawce za korzystanie ze środków porozumiewania się na odległość wykorzystywanych przy zawieraniu umowy: 0,00 EUR
3.6 Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość i umowy zawartej poza lokalem sprzedawcy
3.6.1 Kupujący ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość oraz od umowy zawartej poza lokalem sprzedawcy bez podania przyczyny w terminie określonym w § 20 ust. 1–3 ustawy nr 108/2024 Dz.U. (dalej również ustawa w różnych formach gramatycznych), z wyjątkiem umowy, której przedmiotem jest:
a) świadczenie usługi, jeżeli
1. usługa została w pełni zrealizowana i
2. świadczenie usługi rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy za wyraźną zgodą kupującego, który oświadczył, że został należycie poinformowany, że po wyrażeniu zgody utraci prawo odstąpienia od umowy po spełnieniu świadczenia, a zgodnie z umową kupujący zobowiązany jest do zapłaty ceny,
b) dostawy lub świadczenia Produktu, którego cena zależy od wahań cen na rynku finansowym, na które Sprzedawca nie ma wpływu i które mogą wystąpić w okresie odstąpienia od Umowy,
c) dostawa towarów wyprodukowanych według specyfikacji kupującego lub towarów wykonanych na zamówienie,
d) dostawa towarów ulegających szybkiemu zepsuciu lub zepsuciu,
e) dostarczenia towarów w opakowaniu ochronnym, które nie nadaje się do zwrotu ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie ochronne zostało uszkodzone po dostarczeniu,
f) dostawy towarów, które ze względu na swój charakter mogą zostać po dostarczeniu nierozłącznie połączone z innymi towarami,
g) dostarczania napojów alkoholowych, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy, a których dostarczenie może nastąpić najwcześniej po upływie 30 dni, a których cena zależy od ruchu cen na rynku, na który Sprzedawca nie ma wpływu,
h) dokonywania pilnych napraw lub konserwacji w czasie wizyty u kupującego, których kupujący wyraźnie zażądał od sprzedawcy; nie dotyczy to umowy, której przedmiotem jest świadczenie innej usługi niż naprawa lub konserwacja, a także umowy, której przedmiotem jest dostarczenie towarów innych niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, jeżeli umowy zostały zawarte w czasie wizyty sprzedawcy u kupującego, a kupujący nie zamówił wcześniej tych towarów lub usług,
i) dostarczanie nagrań dźwiękowych, nagrań wideo, nagrań audiowizualnych lub oprogramowania w opakowaniu ochronnym, które zostało uszkodzone po dostarczeniu,
j) dostarczanie czasopism, z wyjątkiem dostarczania na podstawie umowy o prenumeratę,
k) towarów nabytych na aukcji publicznej,
l) świadczenie usług w zakresie zakwaterowania w celach innych niż mieszkalne, przewozu rzeczy, najmu samochodów, świadczenia usług gastronomicznych lub świadczenia usług związanych z wypoczynkiem, jeżeli zgodnie z umową sprzedawca ma wykonać te usługi w oznaczonym terminie lub w oznaczonym okresie,
m) dostarczanie treści cyfrowych, które sprzedawca dostarcza w inny sposób niż na nośniku materialnym, jeżeli
1. rozpoczęto dostarczanie treści cyfrowych i
2. kupujący wyraził wyraźną zgodę na rozpoczęcie dostarczania treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, oświadczył, że został należycie poinformowany, że w wyniku wyrażenia zgody traci prawo do odstąpienia od umowy do momentu rozpoczęcia dostarczania treści cyfrowych, a sprzedawca dostarczył kupującemu potwierdzenie zgodnie z art. 17 ust. 12 lit. b) lub ust. 13 lit. b) ustawy, jeżeli kupujący jest zobowiązany do zapłaty ceny zgodnie z umową.
3.6.2 Kupujący ma prawo odstąpić od umowy nawet bez podania przyczyny w terminie określonym w § 20 ust. 1 lit. b), ust. 2 lit. b) i ust. 3 Ustawy, jeżeli kupujący i sprzedawca zawarli umowę zgodnie z ust. 1 lit. a) do c) lub lit. e) na imprezie wyprzedażowej lub podczas niezapowiedzianej wizyty.
3.6.3 Kupujący traci prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem Sprzedawcy, której przedmiotem jest naprawa, z chwilą całkowitego wykonania usługi, jeżeli Kupujący wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania naprawy, a wykonanie usługi rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
4. KORZYSTANIE Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ ORAZ UMOWY ZAWARTEJ POZA LOKALEM SPRZEDAWCY
4.1 Kupujący może odstąpić od umowy zawartej na odległość oraz umowy zawartej poza lokalem sprzedawcy, nawet bez podania przyczyny, w terminie:
a) 14 dni od daty
1. otrzymania towaru przez Kupującego – towar uważa się za odebrany przez Kupującego z chwilą, gdy Kupujący lub wskazana przez niego osoba trzecia, z wyjątkiem przewoźnika, obejmie w posiadanie wszystkie części zamówionego towaru, lub jeżeli
- towary zamówione przez Kupującego w jednym zamówieniu są dostarczane osobno – z chwilą odbioru towarów dostarczonych jako ostatnie,
- dostarcza towar składający się z kilku części lub elementów – z chwilą odbioru ostatniej części lub elementu,
- dostarcza towar wielokrotnie w określonym czasie – z chwilą odbioru pierwszego towaru.
2. zawarcia umowy, której przedmiotem jest świadczenie usługi,
3. zawarcia umowy o dostarczanie wody, która nie jest przedmiotem sprzedaży w ograniczonej objętości lub w oznaczonej ilości, oraz umowy o dostarczanie i pobór ciepła,
4. zawarcia umowy o dostarczanie treści cyfrowych, które sprzedawca dostarcza w inny sposób niż na nośniku materialnym,
b) 30 dni od dnia zawarcia umowy w trakcie lub w związku z niezapowiedzianą wizytą lub na imprezie wyprzedażowej lub w związku z nią.
4.2 Jeżeli Sprzedawca poinformuje Kupującego o prawie Kupującego do odstąpienia od umowy zgodnie z § 19 ust. 1 ustawy nr 108/2024 Dz.U., warunkach, terminie i sposobie wykonania prawa do odstąpienia od umowy, a także przekaże Kupującemu wzór formularza odstąpienia od umowy zgodnie z załącznikiem nr 2 do ustawy nr 108/2024 Dz.U., dopiero później, jednak nie później niż w ciągu 12 miesięcy od rozpoczęcia biegu terminu odstąpienia zgodnie z ust. 1, Kupujący może odstąpić od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa Sprzedawcy w terminie:
a) 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca dodatkowo wypełnił obowiązek informacyjny, jeżeli ma zastosowanie termin zgodnie z ust. 1 lit. a), lub
b) 30 dni od dnia, w którym Sprzedawca dodatkowo wypełnił obowiązek informacyjny, jeżeli ma zastosowanie termin zgodnie z § 19 ust. 1 lit. b) ustawy nr 108/2024 Dz.U.
4.3 Jeżeli Sprzedawca nie udzieli Kupującemu informacji o pouczeniu o prawie Kupującego do odstąpienia od umowy zgodnie z § 19 ust. 1 ustawy nr 108/2024 Dz.U., warunkach ustawy nr 108/2024 Dz.U., terminie i trybie wykonania prawa odstąpienia od umowy oraz Sprzedawca nie przekaże Kupującemu wzoru formularza odstąpienia od umowy zgodnie z załącznikiem nr 2 do ustawy, ani zgodnie z § 20 ust. 2 ustawy, Kupujący może odstąpić od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem Sprzedawcy w ciągu 12 miesięcy od upływu terminu zgodnie z § 20 ust. 1–3 ustawy nr 108/2024 Dz.U., z wyjątkiem umowy, której przedmiotem jest:
a) świadczenie usługi, jeżeli
1. usługa została w pełni wykonana oraz
2. świadczenie usługi rozpoczęło się przed upływem terminu odstąpienia od umowy za wyraźną zgodą Kupującego oraz Kupujący oświadcza, że został należycie poinformowany, iż wyrażając zgodę traci prawo odstąpienia od umowy po spełnieniu świadczenia, jeżeli zgodnie z umową Kupujący jest zobowiązany do zapłaty ceny,
b) dostarczenia lub wykonania Produktu, którego cena zależy od wahań cen na rynku finansowym, na które Sprzedawca nie ma wpływu, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy,
c) dostarczenia Towaru wyprodukowanego według specyfikacji Kupującego lub wyprodukowanego na zamówienie,
d) dostarczenia Towaru ulegającego szybkiemu zepsuciu lub zepsuciu,
e) dostarczenia Towaru w opakowaniu ochronnym, którego nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie ochronne zostało uszkodzone po dostarczeniu,
f) dostarczenia Towaru, który ze względu na swój charakter może zostać po dostarczeniu nierozłącznie połączony z innymi rzeczami,
g) dostarczenia Napojów alkoholowych, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy, a których dostarczenie może nastąpić najwcześniej po upływie 30 dni, a których cena zależy od wahań cen rynkowych, na które Sprzedawca nie ma wpływu,
h) wykonania pilnych napraw lub konserwacji podczas wizyty u kupującego, o której wykonanie kupujący wyraźnie poprosił sprzedawcę; nie dotyczy to umowy, której przedmiotem jest świadczenie innej usługi niż naprawa lub konserwacja, oraz umowy, której przedmiotem jest dostawa towarów innych niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, jeżeli umowy zostały zawarte podczas wizyty u kupującego, a kupujący nie zamówił tych towarów lub usług z wyprzedzeniem,
i) dostawy nagrań dźwiękowych, nagrań obrazu, nagrań audiowizualnych lub oprogramowania w opakowaniu ochronnym, które zostało uszkodzone po dostarczeniu,
j) dostawy czasopism, z wyłączeniem ich dostawy na podstawie umowy prenumeraty,
k) towarów nabytych na aukcji publicznej,
l) świadczenia usług w zakresie zakwaterowania w celach innych niż mieszkalne, przewozu rzeczy, najmu samochodów, świadczenia usług gastronomicznych lub świadczenia usług związanych z wypoczynkiem, jeżeli zgodnie z umową sprzedawca ma te usługi wykonać w oznaczonym terminie lub w oznaczonym terminie,
m) dostarczanie treści cyfrowych, które sprzedawca dostarcza w inny sposób niż na nośniku materialnym, jeżeli
1. dostarczanie treści cyfrowych zostało rozpoczęte i
2. kupujący wyraził wyraźną zgodę na rozpoczęcie dostarczania treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, oświadczył, że został należycie poinformowany, że wyrażając zgodę traci prawo do odstąpienia od umowy z chwilą rozpoczęcia dostarczania treści cyfrowych, a sprzedawca dostarczył kupującemu potwierdzenie oświadczenia kupującego zgodnie z § 17 ust. 10 lit. b) ustawy oraz potwierdzenie wyraźnej zgody kupującego zgodnie z § 17 ust. 10 lit. c) ustawy lub zgodnie z § 17 ust. 15 ustawy nr 251/2012 Dz.U., jeżeli kupujący je dostarczył, lub § 17 ust. 13 lit. b) ustawy, jeżeli kupujący jest zobowiązany do zapłaty ceny zgodnie z umową.
4.4 Kupujący ma prawo odstąpić od umowy, nawet bez podania przyczyny, w terminie określonym w § 20 ust. 1 lit. b), ust. 2 lit. b) i ust. 3 ustawy nr 108/2024 Dz.U., jeżeli Kupujący i Sprzedawca zawarli umowę zgodnie z § 19 ust. 1 lit. a) do c) lub lit. e) ustawy nr 108/2024 Dz.U., podczas imprezy wyprzedażowej lub podczas niezapowiedzianej wizyty.
4.5 Kupujący traci prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa Sprzedawcy, której przedmiotem jest naprawa, z chwilą całkowitego wykonania usługi, jeżeli Kupujący wyraźnie zażądał od Sprzedawcy przyjazdu w celu wykonania naprawy, a wykonanie usługi rozpoczęło się za uprzednią wyraźną zgodą Konsumenta.
Procedura korzystania z prawa odstąpienia od umowy: w folderze „Formularz odstąpienia od umowy”, formularz odstąpienia od umowy dostępny pod adresem https://sentop.pl/content/8-odstapienie-od-umowy zawiera również instrukcję, jak wypełnić formularz i dostarczyć go sprzedawcy w celu skorzystania z prawa odstąpienia od umowy.
4.6 Kupujący zobowiązany jest ponieść koszty zwrotu towaru po odstąpieniu od umowy zgodnie z § 19 ust. 1 ustawy nr 108/2024 Dz.U., a w przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, zobowiązany jest również ponieść koszty zwrotu towaru, którego ze względu na swój charakter nie można odesłać pocztą.
4.7 Kupujący nie ma prawa odstąpienia od umowy, której przedmiotem jest:
a) świadczenie usługi, jeżeli
1. usługa została w pełni wykonana oraz
2. świadczenie usługi rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy za wyraźną zgodą Kupującego, który oświadcza, że został poinformowany, iż wyrażając zgodę traci prawo odstąpienia od umowy po spełnieniu świadczenia, jeżeli zgodnie z umową Kupujący jest zobowiązany do zapłaty ceny,
b) dostarczenie lub wykonanie usługi, której cena zależy od wahań cen na rynku finansowym, na które Sprzedawca nie ma wpływu, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy,
c) dostarczenie towarów wyprodukowanych według specyfikacji Kupującego lub wyprodukowanych na zamówienie,
d) dostarczenie towarów ulegających szybkiemu zepsuciu,
e) dostarczenie towarów w opakowaniu ochronnym, którego nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie ochronne zostało uszkodzone po dostarczeniu,
f) dostarczenie towarów, które ze względu na swój charakter mogą zostać uszkodzone lub uszkodzone w wyniku użytkowania. zostać nierozłącznie zmieszane z innymi towarami po dostarczeniu,
g) dostawa napojów alkoholowych, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy, przy czym ich dostawa może nastąpić najwcześniej po upływie 30 dni i ich cena zależy od ruchu cen na rynku, na który Sprzedawca nie ma wpływu,
h) dokonywanie pilnych napraw lub konserwacji podczas wizyty u Kupującego, o których wykonanie Kupujący wyraźnie poprosił Sprzedawcę; Nie dotyczy to umowy, której przedmiotem jest świadczenie innej usługi niż naprawa lub konserwacja, a także umowy, której przedmiotem jest dostawa towarów innych niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, jeżeli umowy zostały zawarte w czasie wizyty sprzedawcy u kupującego, a kupujący nie zamówił tych towarów lub usług z wyprzedzeniem,
i) dostawy nagrań dźwiękowych, nagrań obrazu, nagrań audiowizualnych lub oprogramowania w opakowaniu ochronnym, które zostało uszkodzone po dostarczeniu,
j) dostawy czasopism, z wyłączeniem ich dostawy na podstawie umowy prenumeraty,
k) towarów nabytych na aukcji publicznej,
l) świadczenia usług w zakresie zakwaterowania w celach innych niż mieszkalne, przewozu rzeczy, najmu samochodów, świadczenia usług gastronomicznych lub świadczenia usług związanych z wypoczynkiem, jeżeli zgodnie z umową sprzedawca ma te usługi wykonać w oznaczonym terminie lub czasie,
m) dostarczania treści cyfrowych, które sprzedawca dostarcza w inny sposób niż na nośniku materialnym, jeżeli
1. dostarczanie treści cyfrowych zostało rozpoczęte i
2. kupujący wyraził na to wyraźną zgodę do rozpoczęcia dostarczania treści cyfrowych przed upływem terminu odstąpienia od umowy oświadczył, że został należycie poinformowany, że wyrażając zgodę traci prawo do odstąpienia od umowy do momentu rozpoczęcia dostarczania treści cyfrowych, a sprzedawca dostarczył kupującemu potwierdzenie zgodnie z § 17(12)(b) lub (13)(b) ustawy nr 108/2024 Dz.U., jeżeli kupujący jest zobowiązany do zapłaty ceny zgodnie z umową.
4.8 Minimalny czas trwania zobowiązania konsumenta: do momentu odbioru produktu
4.8.1 Kupujący jest zobowiązany do odbioru przedmiotu umowy osobiście, w przypadku produktów cyfrowych na wskazany adres elektroniczny, lub za pośrednictwem osoby upoważnionej w momencie dostawy, uzgodnionej z nim wcześniej. Czas trwania tego zobowiązania wynosi do momentu odbioru przedmiotu umowy.
4.8.2 Kupujący jest zobowiązany do zapłaty za przedmiot umowy. Czas trwania tego zobowiązania przypada najpóźniej w momencie odbioru przedmiotu umowy.
4.9 Pouczenie o obowiązku kupującego wpłacenia zaliczki lub ustanowienia innego zabezpieczenia finansowego: Jeżeli sprzedawca zażąda od kupującego wpłacenia zaliczki lub ustanowienia innego zabezpieczenia finansowego z powodu konieczności modyfikacji przedmiotu umowy na życzenie kupującego, dostarczenia produktu o innych właściwościach niż określone w oferowanym produkcie, wykonania według wymagań kupującego, kupujący jest zobowiązany wpłacić zaliczkę lub ustanowić inne zabezpieczenie finansowe w wysokości ustalonej za obopólną zgodą na rachunek sprzedawcy wskazany w artykule 1 niniejszych warunków.
4.10 Pouczenie o wykonywaniu prawa kupującego do odstąpienia od umowy zawartej na odległość oraz umowy zawartej poza lokalem sprzedawcy znajduje się pod linkiem: https://sentop.pl/content/8-odstapienie-od-umowy
4.11 Powyższe informacje stanowią integralną część umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem sprzedawcy i mogą być zmienione wyłącznie za wyraźną zgodą obu stron.
4.12 Sprzedawca jest zobowiązany zapewnić, najpóźniej na początku procesu składania zamówienia przez Kupującego, aby interfejs internetowy był oznaczony jasnymi i czytelnymi informacjami o wszelkich ograniczeniach dotyczących dostawy lub świadczenia produktu oraz informacjami o metodach płatności, z których Kupujący może skorzystać w celu zapłaty ceny.
4.13 W przypadku umowy zawartej na odległość za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej Sprzedawca, bezpośrednio przed wysłaniem zamówienia do Kupującego, udzieli mu w sposób wyraźny, jasny i zrozumiały informacji zgodnie z:
- § 5 ust. 1 lit. a): główne cechy produktu w zakresie odpowiednim do rodzaju i charakteru produktu są podane dla każdego oferowanego produktu w formie pisemnej,
- § 5 ust. 1 lit. d) ustawy nr 108/2024 Dz.U., cena sprzedaży produktu (PC) jest podana dla każdego oferowanego produktu. Jeżeli ze względu na charakter produktu nie można z góry ustalić ceny sprzedaży, cenę sprzedaży oblicza się w następujący sposób: PC = (koszty zakupu lub wytworzenia produktu po stronie sprzedawcy + marża handlowa sprzedawcy) x VAT w wysokości określonej przepisami prawa.
- Koszty transportu, dostawy, wysyłki oraz inne koszty i opłaty określone są w Warunkach Dostaw.
- Zgodnie z § 5 ust. 1 lit. i) ustawy nr 108/2024 Dz.U. czas trwania umowy wynosi: do końca okresu gwarancji przedmiotu umowy, jeżeli jest to umowa zawarta na czas określony.
4.14 Sprzedawca zapewnił, że kupujący wyraźnie potwierdził przy składaniu zamówienia, że jest świadomy obowiązku zapłaty ceny. Aby wysłać zamówienie, należy kliknąć przycisk „zamówienie z obowiązkiem zapłaty” w kroku „wyślij/potwierdź zamówienie”, który wyraźnie wskazuje, że wysłanie zamówienia pociąga za sobą obowiązek zapłaty ceny przez kupującego.
4.15 Dodatkowe koszty i opłaty mogą zostać wliczone w cenę całkowitą, jeżeli nie można ich z góry ustalić.
4.16 Kupujący zobowiązany jest do poniesienia kosztów zwrotu towaru po odstąpieniu od umowy zgodnie z § 19 ust. 1 ustawy nr 108/2024 Dz.U., a w przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość – również kosztów zwrotu towaru, którego ze względu na swój charakter nie można odesłać pocztą.
4.17 Kupujący może odstąpić od umowy zawartej na odległość lub od umowy zawartej poza lokalem sprzedawcy, której przedmiotem jest dostarczenie towaru, nawet przed rozpoczęciem okresu odstąpienia od umowy.
4.18 Kupujący może skorzystać z prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem Sprzedawcy w formie papierowej lub w formie zapisu na innym trwałym nośniku, a jeżeli umowa została zawarta ustnie, do skorzystania z prawa odstąpienia od umowy wystarcza wyraźnie sformułowane oświadczenie Kupującego o woli odstąpienia od umowy (zwane dalej „oświadczeniem o odstąpieniu od umowy”). Kupujący może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy zgodnie z załącznikiem nr 2 do ustawy nr 108/2024 Dz.U.
4.19 Termin odstąpienia od umowy zgodnie z § 20 ust. 1–3 ustawy nr 108/2024 Dz.U. uważa się za zachowany, jeżeli kupujący wyśle sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy najpóźniej w ostatnim dniu terminu.
4.20 W razie wątpliwości co do doręczenia, oświadczenie o odstąpieniu od umowy wysłane przez Kupującego uważa się za doręczone po upływie terminu odpowiedniego do użytego sposobu doręczenia, jeżeli Kupujący może udowodnić, że oświadczenie o odstąpieniu od umowy zostało wysłane na adres podany Kupującemu przez Sprzedawcę zgodnie z § 5 ust. 1 lit. b) lub § 15 ust. 1 lit. a) do c) Ustawy nr 108/2024 Dz.U. lub na inny adres podany Kupującemu przez Sprzedawcę po zawarciu umowy. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy uważa się za doręczone w dniu jego wysłania Sprzedawcy na adres wskazany w zdaniu pierwszym, jeżeli przesyłka pocztowa zawierająca oświadczenie o odstąpieniu od umowy nie może zostać doręczona Sprzedawcy z przyczyn określonych w § 34 ust. 3 lit. a, b, d Ustawy nr 324/2011 Dz.U. o usługach pocztowych, z późniejszymi zmianami.
4.21 Sprzedawca jest zobowiązany przekazać Kupującemu potwierdzenie odbioru na trwałym nośniku niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy, jeżeli Kupujący odstąpił od umowy, korzystając ze specjalnej funkcji lub formularza odstąpienia od umowy, dostępnych w interfejsie internetowym Sprzedawcy.
4.22 Kupujący może odstąpić od umowy tylko w odniesieniu do określonego produktu lub produktów, jeżeli Sprzedawca dostarczył lub zrealizował wiele produktów na podstawie umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa.
4.23 Skutki odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa rozciągają się również na umowy dodatkowe do umowy, od której odstąpił Kupujący; nie dotyczy to sytuacji, gdy strony wyraźnie uzgodniły dalszy okres obowiązywania umowy dodatkowej.
4.24 Umową dodatkową, o której mowa powyżej, jest każda umowa o dostawę lub świadczenie dodatkowego produktu, która jest związana z przedmiotem umowy zawieranej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem sprzedawcy, niezależnie od tego, czy produkt jest dostarczany lub świadczony przez sprzedawcę, czy inną osobę na podstawie umowy ze sprzedawcą.
4.25 W związku z rozwiązaniem umowy dodatkowej zgodnie z § 20 ust. 11 ustawy nr 108/2024 Dz.U., sprzedawca lub inna osoba może żądać od kupującego jedynie zapłaty kosztów zgodnie z § 21 ust. 3 i 5 oraz § 22 ust. 3 ustawy nr 108/2024 Dz.U.
4.26 Ciężar dowodu w zakresie wykonania prawa odstąpienia od umowy spoczywa na kupującym.
5. POUCZENIE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA KONSUMENTA DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ ORAZ OD UMOWY ZAWARTEJ POZA LOKALEM SPRZEDAWCY
5.1 Prawo do odstąpienia od umowy
5.1.1 Kupujący ma prawo odstąpić od niniejszej umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od daty otrzymania produktu przez Kupującego, zgodnie z § 20 ust. 4 ustawy nr 108/2024 Dz.U. Produkt uznaje się za odebrany przez Kupującego w chwili, gdy Kupujący lub wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik obejmie wszystkie części zamówionego produktu, lub jeżeli:
a) produkty zamówione przez Kupującego w jednym zamówieniu są dostarczane osobno – w chwili objęcia w posiadanie ostatniego produktu,
b) produkt składający się z kilku części lub elementów – w chwili objęcia w posiadanie ostatniej części lub elementu,
c) produkt jest dostarczany wielokrotnie w określonym czasie – w chwili objęcia w posiadanie pierwszego produktu.
5.1.2 Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Kupujący lub wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik objęła towar.
5.1.3 Korzystając z prawa odstąpienia od umowy, Kupujący powinien poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną) na adres: SentopEU, s. r. o., Vyšný Koniec 79, 023 54 Turzovka, IČO: 53765699, e-mail: info@sentop.sk
W tym celu kupujący może również skorzystać z otrzymanego lub wysłanego wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak jego wykorzystanie nie jest obowiązkowe.
5.1.4 Jeśli kupujący jest zainteresowany, może również wypełnić i przesłać wzór formularza odstąpienia od umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną za pośrednictwem strony internetowej sprzedawcy: www.sentop.pl. Jeśli kupujący skorzysta z tej możliwości, otrzyma niezwłocznie potwierdzenie przyjęcia odstąpienia od umowy na trwałym nośniku (np. pocztą elektroniczną).
5.1.5 Termin odstąpienia od umowy jest zachowany, jeżeli kupujący wyśle powiadomienie o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu odstąpienia od umowy.
5.2 Prawa i obowiązki kupującego po odstąpieniu od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem sprzedawcy
5.2.1 Kupujący jest zobowiązany do zwrotu towaru lub przekazania towaru sprzedawcy lub osobie przez niego wskazanej do odbioru w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem sprzedawcy, zgodnie z § 19 ust. 1 ustawy nr 108/2024 Dz.U.; nie dotyczy to sytuacji, gdy sprzedawca zaproponuje odbiór towaru osobiście lub za pośrednictwem osoby przez niego wskazanej. Termin, o którym mowa w zdaniu pierwszym, uważa się za zachowany, jeżeli kupujący odeśle towar sprzedawcy najpóźniej w ostatnim dniu terminu.
5.2.2 Kupujący ma prawo odmówić zwrotu towaru nabytego na podstawie umowy zawartej podczas niezapowiedzianej wizyty, na imprezie wyprzedażowej lub w związku z nią, do czasu zwrotu przez sprzedawcę zapłaconej ceny.
5.2.3 W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem sprzedawcy zgodnie z § 19 ust. 1 ustawy nr 108/2024 Dz.U., kupujący ponosi jedynie koszty zwrotu towaru do sprzedawcy lub osoby wskazanej przez sprzedawcę do odbioru towaru; nie dotyczy to sytuacji, gdy sprzedawca zgodził się ponieść koszty samodzielnie lub gdy sprzedawca nie dopełnił obowiązku informacyjnego zgodnie z § 15 ust. 1 lit. g) ustawy nr 108/2024 Dz.U.
5.2.4 Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru wynikające z obchodzenia się z nim w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia właściwości i funkcjonalności towaru.
5.2.5 Kupujący jest zobowiązany zapłacić sprzedawcy cenę za świadczenie faktycznie wykonane do dnia doręczenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy, jeżeli kupujący zgodnie z § 19 ust. 1 lit. g) 1 ustawy nr 108/2024 Dz.U. odstępuje od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem sprzedawcy, której przedmiotem jest świadczenie usługi, dostarczanie wody nieobjętej sprzedażą w ograniczonej objętości lub w określonej ilości, lub dostarczanie ciepła, a przed rozpoczęciem świadczenia wyraził na to wyraźną zgodę zgodnie z § 17 ust. 10 lit. c) ustawy nr 108/2024 Dz.U. Cena za faktycznie zrealizowane świadczenie jest obliczana proporcjonalnie do ceny całkowitej uzgodnionej w umowie.
5.2.6 Konsument nie ponosi żadnych zobowiązań, z wyjątkiem zobowiązań wynikających z § 21 ust. 1, 3 do 5 ustawy nr 108/2024 Dz.U. oraz obowiązku zapłaty dodatkowych kosztów zgodnie z § 22 ust. 3 ustawy nr 108/2024 Dz.U., nie ponosi żadnych dalszych zobowiązań ani kosztów.
5.2.7 Sprzedawca ma prawo do odszkodowania (zgodnie z przepisami § 420 i nast. Kodeksu cywilnego) w przypadku, gdy Kupujący zamówił produkt, którego nie odstąpił od umowy ani nie anulował, i nie odebrał go od przewoźnika, albo, na żądanie Sprzedawcy, w przypadku odbioru osobistego, nie odebrał produktu w wyznaczonym terminie. W ten sposób Kupujący naruszył ciążący na nim obowiązek, zgodnie z którym jest on zobowiązany do odbioru zamówionego produktu, jeśli nie odstąpi od umowy w terminie ustawowym.
5.3 Prawa i obowiązki Sprzedawcy po odstąpieniu przez Kupującego od umowy zawartej na odległość oraz od umowy zawartej poza lokalem Sprzedawcy
5.3.1 Sprzedawca jest zobowiązany zwrócić Kupującemu wszystkie płatności otrzymane od niego na podstawie lub w związku z umową zawartą na odległość, umową zawartą poza lokalem Sprzedawcy lub umową dodatkową, w tym koszty transportu, dostawy, wysyłki oraz inne koszty i opłaty, w terminie 14 dni od daty doręczenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
5.3.2 Sprzedawca jest zobowiązany zwrócić Kupującemu wszystkie płatności zgodnie z § 22 ust. 1 ustawy nr 108/2024 Dz.U. w zakresie odpowiadającym odstąpieniu od umowy, jeżeli Kupujący nie odstąpił od całości umowy zawartej na odległość lub od całości umowy zawartej poza lokalem Sprzedawcy. Sprzedawca nie może naliczyć Kupującemu dodatkowych kosztów transportu, dostawy, wysyłki oraz innych kosztów i opłat.
5.3.3 Sprzedawca nie jest zobowiązany do zapłaty Kupującemu dodatkowych kosztów, jeżeli Kupujący wyraźnie wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę. Przez dodatkowe koszty rozumie się różnicę między kosztami dostawy wybranymi przez Kupującego a kosztami najtańszego zwykłego sposobu dostawy oferowanego przez Sprzedawcę.
5.3.4 Sprzedawca nie może żądać od kupującego zwrotu kosztów za
a) wykonanie usługi, dostarczenie wody, która nie jest przeznaczona do sprzedaży w ograniczonej objętości lub w określonej ilości, lub dostarczenie ciepła w okresie odstąpienia od umowy zgodnie z § 20 ust. 1–3 ustawy nr 108/2024 Dz.U., niezależnie od zakresu wykonanego świadczenia, jeżeli
1. Sprzedawca nie udzielił kupującemu informacji zgodnie z § 15 ust. 1 lit. f) lub h) ustawy nr 108/2024 Dz.U., lub
2. Kupujący nie wyraził sprzedawcy wyraźnej zgody na rozpoczęcie świadczenia usługi lub dostawy wody lub ciepła zgodnie z § 17 ust. 10 lit. c) ustawy nr 108/2024 Dz.U.
b) pełna lub częściowa dostawa treści cyfrowych, które sprzedawca dostarcza w inny sposób niż na nośniku materialnym, jeżeli
1. kupujący nie udzielił sprzedawcy wyraźnej zgody na rozpoczęcie dostarczania treści cyfrowych zgodnie z § 17(10)(c) ustawy nr 108/2024 Dz.U.
2. kupujący nie oświadczył, że został należycie poinformowany, że wyrażając zgodę zgodnie z punktem pierwszym traci prawo do odstąpienia od umowy, lub
3. sprzedawca nie dostarczył kupującemu potwierdzenia zgodnie z § 17(12)(b) lub § 13(b) ustawy nr 108/2024 Dz.U.
5.3.5 Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu płatności kupującemu zgodnie z § 22(1) ustawy nr 108/2024 Dz.U. przed dostarczeniem mu towaru lub do momentu, gdy kupujący udowodni, że towar został odesłany do sprzedawcy, chyba że sprzedawca zaproponuje odbiór towaru osobiście lub za pośrednictwem osoby przez niego wyznaczonej.
5.3.6 Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu płatności Kupującemu zgodnie z § 22 ust. 1 ustawy nr 108/2024 Dz.U. w taki sam sposób, w jaki Kupujący dokonał płatności; nie narusza to prawa Sprzedawcy do uzgodnienia z Kupującym innej formy płatności, o ile Kupujący nie zostanie obciążony żadnymi opłatami w związku z płatnością.
5.3.7 Sprzedawca jest zobowiązany zapewnić odbiór towaru na własny koszt w terminie określonym w § 22 ust. 1 ustawy nr 108/2024 Dz.U., jeżeli na podstawie umowy zawartej poza lokalem Sprzedawcy towar został dostarczony do miejsca zamieszkania Kupującego w chwili zawarcia umowy i ze względu na charakter towaru nie jest możliwe odesłanie towaru Sprzedawcy pocztą.
5.3.8 Jednostronne potrącenie roszczeń Sprzedawcy i Kupującego z tytułu odstąpienia od umowy zgodnie z § 19 ust. 1 ustawy nr 108/2024 Dz.U. jest niedozwolone z mocy prawa.
5.3.9 Odstąpienie od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa Sprzedawcy, której przedmiotem są treści cyfrowe lub usługi cyfrowe, podlega przepisom § 852m ust. 3, 5–8 Kodeksu cywilnego.
6. PRZEDMIOT UMOWY
6.1 Przedmiotem umowy są wyłącznie towary wyraźnie wymienione w umowie sprzedaży – zamówieniu. Ilość, wymiary, właściwości, ceny i inne dane zawarte na stronie internetowej Sprzedawcy są danymi wiążącymi.
6.2 Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Kupującemu:
– produkt bez wad, zgodny ze specyfikacją lub o właściwościach typowych dla danego rodzaju towarów,
– produkt zgodny z normami, przepisami i rozporządzeniami obowiązującymi na terytorium Republiki Słowackiej.
6.3 Wymagania dotyczące sprzedawanego produktu
6.3.1 Sprzedawany produkt musi spełniać następujące kryteria w podziale na kategorie:
a) odpowiada opisowi, rodzajowi, ilości i jakości określonym w umowie,
b) nadaje się do określonego celu, z którym kupujący zapoznał się najpóźniej przy zawarciu umowy,
c) charakteryzuje się zdolnością do wykonywania funkcji określonych w umowie ze względu na jego przeznaczenie,
d) charakteryzuje się zdolnością do współpracy ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem, z którym zwykle używa się rzeczy tego samego rodzaju, bez konieczności zmiany rzeczy sprzedanej, sprzętu komputerowego lub oprogramowania („kompatybilność”), oraz zdolnością do współpracy ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem innym niż ten, z którym zwykle używa się rzeczy tego samego rodzaju („interoperacyjność”),
e) charakteryzuje się innymi właściwościami określonymi w umowie,
f) jest dostarczany ze wszystkimi akcesoriami określonymi w umowie,
g) jest dostarczany z instrukcją użytkowania, w tym instrukcją montażu i instalacji, zgodnie z definicją zawartą w umowie, oraz
h) dostarczane są aktualizacje określone w umowie, jeżeli jest to rzecz z elementami cyfrowymi i wymagania ogólne, jeżeli:
1) nadaje się do wszystkich celów, do których zwykle używa się rzeczy tego samego rodzaju, biorąc pod uwagę w szczególności przepisy prawne, normy techniczne lub kodeksy postępowania obowiązujące w danym sektorze, jeżeli normy techniczne nie zostały opracowane,
2) odpowiada opisowi i jakości próbki lub modelu, które sprzedawca udostępnił kupującemu przed zawarciem umowy,
3) jest dostarczany wraz z akcesoriami, opakowaniem i instrukcjami, w tym instrukcjami montażu i instalacji, których kupujący może zasadnie oczekiwać, oraz
4) jest dostarczany w ilości, jakości i z właściwościami, w tym funkcjonalnością, kompatybilnością, bezpieczeństwem i zdolnością do utrzymania funkcjonalności i wydajności przy normalnym użytkowaniu („żywotność”), które są normalne dla produktu tego samego rodzaju i których kupujący może zasadnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter sprzedawanego produktu, a także biorąc pod uwagę wszelkie publiczne oświadczenia sprzedawcy lub innej osoby w tym samym łańcuchu dostaw, w tym producenta, lub w jego imieniu, w szczególności podczas promocji produktu lub na jego etykiecie; Za producenta uważa się producenta rzeczy, importera rzeczy na rynek Unii Europejskiej z państwa trzeciego lub inną osobę, która identyfikuje się jako producent poprzez umieszczenie na rzeczy swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego.
6.3.2 Zgodnie z § 615 ust. 2 Kodeksu cywilnego z późniejszymi zmianami, produkt może być niezgodny z ogólnymi wymaganiami, jeżeli sprzedawca wyraźnie poinformował kupującego w chwili zawarcia umowy, że określona właściwość rzeczy nie odpowiada ogólnym wymaganiom, a kupujący wyraźnie i wyraźnie zgodził się na tę niezgodność.
7. SPOSÓB ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY
7.1 Umowa zostaje zawarta po wiążącym przyjęciu zamówienia kupującego przez sprzedawcę za pośrednictwem uzgodnionej komunikacji elektronicznej oraz po potwierdzeniu kupującemu przez sprzedawcę przyjęcia zamówienia, po uprzednim przyjęciu zamówienia przez kupującego, oznaczonym jako „potwierdzenie zamówienia”.
7.2 Wiążące przyjęcie zamówienia zawiera dane dotyczące nazwy i specyfikacji towaru, którego sprzedaż jest przedmiotem umowy kupna, dalsze dane dotyczące ceny towaru, nazwy i danych dotyczących miejsca, do którego towar ma zostać dostarczony oraz dane dotyczące ceny, warunków, sposobu i terminu transportu towaru do uzgodnionego miejsca dostawy, ewentualnie inne dane.
8. WARUNKI DOSTAWY I PŁATNOŚCI
8.1 Opłaty za dostawę produktu są następujące:
a) Przesyłka kurierska GLS – 5,00 EUR z VAT.
b) Poczta Słowacka – 5,00 EUR z VAT.
c) UPS – 10,00 EUR z VAT.
d) FedEx – 10,00 EUR z VAT.
Aktualne opłaty za dostawę są zawsze wyświetlane w koszyku podczas składania zamówienia. Zastrzegamy sobie prawo do dostosowania wysokości opłat za dostawę na korzyść konsumenta i będą one zawsze wyświetlane w przejrzysty sposób przed potwierdzeniem zamówienia.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do określenia sposobu dostawy towaru w zależności od kraju dostawy. Wybór firmy transportowej może być ograniczony dostępnością usług dostawczych w danym kraju. W przypadku, gdy niektóre firmy kurierskie nie świadczą usług na terenie danego kraju, opcje te mogą nie być wyświetlane w koszyku.
8.2 Opłaty te zostaną automatycznie doliczone po potwierdzeniu zamówienia, a Kupujący będzie mógł je wyraźnie zobaczyć na liście zamówień/w przeglądzie przed jego wysłaniem.
8.3 Cena dostawy produktu obowiązuje na terenie Republiki Słowackiej. W przypadku wysyłki za granicę koszty wysyłki są naliczane indywidualnie na podstawie umowy o cenę wysyłki poza terytorium Republiki Słowackiej.
8.4 Kupujący jest zobowiązany zapłacić Sprzedającemu cenę zakupu produktu uzgodnioną w umowie kupna w momencie jej zawarcia, w tym koszty dostawy towaru zgodnie z ustawą nr 18/1996 Dz.U. z późniejszymi zmianami, w formie:
a) przelewem lub wpłatą na rachunek Sprzedającego prowadzony w banku wskazanym w punkcie 1, na podstawie faktury zaliczkowej przesłanej przez system po otrzymaniu zamówienia lub na podstawie danych przesłanych Kupującemu przez Sprzedającego.
b) przy odbiorze towaru (gotówką, bezpośrednio kurierowi, dostawcy)
c) za pośrednictwem PayPal i REVOLUT,
d) kartą kredytową.
8.5 W przypadku, gdy Kupujący zapłaci Sprzedającemu cenę zakupu przelewem bankowym, za dzień zapłaty uważa się dzień, w którym cała cena zakupu została zaksięgowana na koncie Sprzedającego: IBAN: SK49 8330 0000 0028 0199 3785, VS: numer zamówienia.
8.6 Kupujący jest zobowiązany zapłacić Sprzedającemu cenę zakupu za uzgodniony produkt w terminie określonym w umowie kupna-sprzedaży, nie później jednak niż w momencie odbioru produktu.
8.7 Za zapłatę ceny zakupu uważa się zaksięgowanie całej ceny zakupu na koncie Sprzedającego, w przypadku płatności przelewem bankowym na konto Sprzedającego lub zapłatę gotówką kurierowi.
8.8 Jeżeli Kupujący zapłaci Sprzedającemu cenę zakupu za produkt uzgodnioną w umowie kupna-sprzedaży, Kupujący ma prawo odstąpić od umowy i żądać zwrotu ceny zakupu wyłącznie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Republiki Słowackiej.
8.9 Jeżeli Kupujący nie zapłaci Sprzedawcy pełnej ceny zakupu przy odbiorze Produktu, Strony Umowy postanawiają, że Sprzedawca ma prawo odstąpić od Umowy Sprzedaży i żądać od Kupującego zwrotu kosztów poniesionych w związku z zamówieniem i dostawą niezapłaconego Produktu.
8.10 Koszty związane z dostawą nie są wliczone w cenę zakupu Produktu, a Sprzedawca nie jest zobowiązany do świadczenia tych usług na rzecz Kupującego.
8.11 Ceny Produktów podane na stronie internetowej Sprzedawcy obowiązują w momencie złożenia zamówienia. Ceny podane w drukowanym cenniku Sprzedawcy obowiązują do czasu wydania nowego cennika.
8.12 Sprzedawca zastrzega sobie prawo własności Produktu do momentu zapłaty pełnej ceny zakupu.
8.13 Paragon zakupu wystawiony na podstawie umowy sprzedaży między Sprzedawcą a Kupującym jest jednocześnie dokumentem podatkowym.
8.14 Kupujący może odebrać Produkt dopiero po dokonaniu pełnej zapłaty, chyba że uzgodniono inaczej.
8.15 Do ceny produktu dolicza się koszt wysyłki produktu zgodnie z postanowieniami Artykułu 8 powyżej.
8.16 Produkty sprzedawane są na podstawie próbek, katalogów lub wzorników Sprzedawcy zamieszczonych na stronie internetowej sklepu internetowego Sprzedawcy.
8.17 O ile Sprzedawca i Kupujący nie uzgodnią inaczej, Sprzedawca zobowiązuje się do dostarczenia lub przekazania Produktu Kupującemu w ciągu 30 dni od potwierdzenia zamówienia.
8.18 Kupujący odbierze Produkt w miejscu wskazanym w potwierdzeniu przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę.
8.19 Miejscem dostarczenia Produktu jest miejsce wskazane w potwierdzeniu przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę, chyba że Strony Umowy uzgodnią inaczej w Umowie Sprzedaży.
8.20 W przypadku dostarczenia Produktu Kupującemu przez Sprzedawcę w miejscu wskazanym przez Kupującego w Umowie Sprzedaży, Kupujący zobowiązany jest do odbioru Produktu osobiście lub dopilnowania, aby Produkt został odebrany przez osobę, którą upoważnił do odbioru Produktu w umowie sprzedaży w przypadku jego nieobecności, oraz do podpisania protokołu odbioru i przekazania Produktu. Osoba trzecia upoważniona do odbioru produktu określonego w umowie kupna-sprzedaży jest zobowiązana przekazać sprzedawcy (lub kurierowi) oryginał lub kopię umowy kupna-sprzedaży oraz dowód zapłaty za produkt (jeśli zapłata nastąpiła przed dostawą produktu) oraz pisemne pełnomocnictwo. W przypadku konieczności ponownego dostarczenia towaru z powodu nieobecności kupującego w miejscu określonym w umowie kupna-sprzedaży, wszelkie koszty z tym związane, w szczególności koszty ponownego dostarczenia produktu do miejsca przeznaczenia określonego w umowie kupna-sprzedaży, ponosi kupujący. Produkt uważa się za dostarczony z chwilą dostarczenia produktu na adres wskazany w wiążącym potwierdzeniu przyjęcia zamówienia, a za przejęty z chwilą fizycznego odbioru produktu przez kupującego lub jego upoważnionego przedstawiciela albo z chwilą odmowy odbioru produktu, co przewoźnik zaznaczy w protokole dostawy i wydania produktu.
9. NABYCIE PRAWA WŁASNOŚCI I PRZENIESIENIE RYZYKA USZKODZENIA TOWARU
9.1 Własność sprzedanego produktu oraz ryzyko przypadkowego zniszczenia, pogorszenia i utraty produktu przechodzą na kupującego z chwilą dostawy.
10. PRAWA AUTORSKIE
10.1 Prawa autorskie podlegają przepisom ustawy nr 185/2015 Dz.U. o prawie autorskim, z późniejszymi zmianami. Wszystkie dzieła © 01.01.2023 SENTOP są objęte licencją Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International i nie mogą być w żaden sposób wykorzystywane niezgodnie z przeznaczeniem ani przedstawiane jako własne.
11. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WADY
11.1 Wady sprzedanego produktu
Sprzedany produkt ma wady, jeżeli nie spełnia wymogów określonych w art. 615 Kodeksu cywilnego z późniejszymi zmianami lub jeżeli jego użytkowanie jest uniemożliwione lub ograniczone przez prawa osób trzecich, w tym prawa własności intelektualnej.
11.2 Odpowiedzialność za wady
11.2.1 Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady sprzedanego produktu w chwili jego wydania, które ujawnią się w ciągu dwóch lat od daty wydania produktu.
11.2.2 Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest produkt z elementami cyfrowymi, w którym treść cyfrowa ma być dostarczana lub usługa cyfrowa ma być świadczona nieprzerwanie przez uzgodniony okres, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, które wystąpią lub ujawnią się w ciągu całego uzgodnionego okresu, nie później jednak niż w ciągu dwóch lat od daty wydania produktu z elementami cyfrowymi.
11.2.3 W przypadku produktu używanego strony umowy uzgodniły krótszy okres odpowiedzialności Sprzedawcy. Odpowiedzialność Sprzedawcy wynosi jeden rok i jeden dzień od daty wydania produktu.
11.2.4 Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wadę produktu, treści cyfrowej lub usługi cyfrowej spowodowaną nieprawidłowym montażem lub instalacją, jeżeli:
a) montaż lub instalacja stanowiły część umowy kupna i zostały wykonane przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność, lub
b) montaż lub instalacja, które miały zostać wykonane przez Kupującego, zostały wykonane przez Kupującego nieprawidłowo z powodu braków w instrukcji montażu lub instalacji dostarczonej mu przez Sprzedawcę lub dostawcę treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.
11.2.5 Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wadę produktu z elementami cyfrowymi spowodowaną wyłącznie brakiem zainstalowania aktualizacji zgodnie z art. 617(3) Kodeksu cywilnego ze zmianami, jeżeli Kupujący nie zainstalował aktualizacji w rozsądnym terminie po jej dostarczeniu oraz
a) Sprzedawca poinformował Kupującego o dostępności aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania oraz
b) brak zainstalowania lub nieprawidłowa instalacja aktualizacji przez Kupującego nie była spowodowana brakami w dostarczonej instrukcji instalacji.
11.3. Ciężar dowodu
11.3.1 Jeżeli wada ujawni się przed upływem terminu określonego w § 619 ust. 1–3 Kodeksu cywilnego ze zmianami, domniemywa się, że produkt miał już wadę w chwili dostawy. Nie ma to zastosowania, jeżeli udowodniono coś przeciwnego lub jeżeli domniemanie to jest niezgodne z charakterem produktu lub wadą.
11.3.2 Jeżeli przedmiotem zakupu jest produkt z elementami cyfrowymi, w którym treść cyfrowa ma być dostarczona lub usługa cyfrowa ma być świadczona w sposób ciągły przez uzgodniony okres, na sprzedawcy spoczywa ciężar dowodu, że treść cyfrowa została dostarczona lub usługa cyfrowa była świadczona bez wad w okresie określonym w § 619 ust. 2 Kodeksu cywilnego ze zmianami.
11.4 Prawa wynikające z odpowiedzialności za wady
11.4.1 Jeżeli sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wadę sprzedanego produktu, kupujący ma prawo do usunięcia wady poprzez naprawę lub wymianę (art. 623 Kodeksu cywilnego ze zm.), prawo do stosownego obniżenia ceny zakupu lub prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży (art. 624 Kodeksu cywilnego ze zm.).
11.4.2 Kupujący może odmówić zapłaty ceny zakupu lub jej części do czasu wykonania przez sprzedawcę jego zobowiązań wynikających z odpowiedzialności za wady, chyba że kupujący zalega z zapłatą ceny zakupu lub jej części w chwili ujawnienia wady. Kupujący jest zobowiązany do zapłaty ceny zakupu niezwłocznie po wykonaniu przez sprzedawcę jego zobowiązań.
11.4.3 Kupujący może wykonywać prawa z tytułu odpowiedzialności za wady, w tym prawo do odmowy zapłaty ceny zakupu lub jej części, do czasu wykonania przez Sprzedawcę zobowiązań z tytułu odpowiedzialności za wady, chyba że Kupujący zalega z zapłatą ceny zakupu lub jej części w chwili zgłoszenia wady, pod warunkiem że zgłosił wadę w ciągu dwóch miesięcy od jej wykrycia, najpóźniej przed upływem terminu określonego w § 619 ust. 1–3 Kodeksu cywilnego ze zmianami. Przepisy § 509 Kodeksu cywilnego ze zmianami stosuje się odpowiednio.
11.4.4 Wykonywanie praw z tytułu odpowiedzialności za wady nie wyłącza prawa Kupującego do dochodzenia odszkodowania za szkodę poniesioną przez niego w wyniku wady.
11.5 Zgłoszenie wad
11.5.1 Zgłoszenie wady może nastąpić w dowolnym lokalu Sprzedawcy, u innej osoby, o której Sprzedawca powiadomił Kupującego przed zawarciem umowy lub przed wysłaniem zamówienia, lub za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość pod adresem siedziby lub miejsca prowadzenia działalności Sprzedawcy albo pod innym adresem, o którym Sprzedawca powiadomił Kupującego przy zawarciu umowy lub po jej zawarciu.
11.5.2 Jeżeli Kupujący zgłosił wadę pocztą, której Sprzedawca odmówił przyjęcia, przesyłkę uważa się za doręczoną w dniu odmowy przyjęcia.
11.5.3 Sprzedawca niezwłocznie po zgłoszeniu wady przekaże Kupującemu pisemne potwierdzenie zgłoszenia wady. W potwierdzeniu zgłoszenia wady Sprzedawca wskaże termin usunięcia wady zgodnie z § 507 ust. 1 Kodeksu cywilnego ze zmianami. Termin zawiadomienia, o którym mowa w zdaniu poprzednim, nie może przekroczyć 30 dni od daty zgłoszenia wady, chyba że dłuższy termin jest uzasadniony obiektywną przyczyną niezależną od Sprzedawcy.
11.5.4 W przypadku odmowy uznania odpowiedzialności za wady Sprzedawca zobowiązany jest pisemnie powiadomić Kupującego o przyczynach odmowy. Jeżeli Kupujący udowodni odpowiedzialność Sprzedawcy za wadę za pomocą opinii biegłego lub profesjonalnej wydanej przez osobę uprawnioną, osobę upoważnioną lub osobę powiadomioną, może on ponownie wskazać wadę, a Sprzedawca nie może odmówić uznania odpowiedzialności za wadę; § 621 ust. 3 Kodeksu cywilnego ze zm. nie stosuje się do ponownego wskazywania wady. Do kosztów Kupującego związanych z opinią biegłego i profesjonalną stosuje się § 509 ust. 2 Kodeksu cywilnego ze zm.
11.5.5 Jeżeli przed zawarciem umowy, a jeżeli umowa jest zawierana na podstawie zamówienia kupującego, przed wysłaniem zamówienia, sprzedawca poinformował kupującego, że wady mogą przypisać również innej osobie, działanie lub zaniechanie tej osoby uważa się za działanie lub zaniechanie sprzedawcy dla celów odpowiedzialności za wady.
11.6. Usuwanie wad
11.6.1 Kupujący ma prawo wybrać sposób usunięcia wady poprzez wymianę produktu lub naprawę produktu. Kupujący nie może wybrać sposobu usunięcia wady, który jest niemożliwy lub wiązałby się dla Sprzedawcy z nadmiernymi kosztami w porównaniu z drugim sposobem usunięcia wady, biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności, w szczególności wartość, jaką produkt miałby bez wady, stopień wady oraz fakt, że drugi sposób usunięcia wady naraziłby Kupującego na znaczne trudności.
11.6.2 Sprzedawca może odmówić usunięcia wady, jeżeli naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów, biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności, w tym okoliczności, w których Kupujący nie może wybrać sposobu usunięcia wady, który jest niemożliwy lub który w porównaniu z drugim sposobem usunięcia wady wymagałby dla Sprzedawcy nadmiernych kosztów, biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności, w szczególności wartość, jaką rzecz miałaby bez wady, stopień wady oraz fakt, że drugi sposób usunięcia wady naraziłby Kupującego na znaczne trudności.
11.6.3 Sprzedawca naprawi lub wymieni produkt w rozsądnym terminie (art. 507(1) Kodeksu cywilnego ze zm.) po zgłoszeniu wady przez Kupującego, bezpłatnie, na własny koszt i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego, biorąc pod uwagę rodzaj rzeczy i cel, w jakim Kupujący zażądał jej usunięcia.
11.6.4 W celu naprawy lub wymiany, Kupujący zobowiązany jest do wydania lub udostępnienia produktu Sprzedawcy lub osobie upoważnionej zgodnie z § 622(5) Kodeksu cywilnego ze zmianami. Koszty odbioru ponosi Sprzedawca.
11.6.5 Sprzedawca dostarczy naprawiony produkt lub produkt zastępczy Kupującemu na własny koszt w taki sam lub podobny sposób, w jaki Kupujący dostarczył wadliwy produkt, chyba że strony uzgodnią inaczej. Jeżeli Kupujący nie odbierze produktu w ciągu sześciu miesięcy od daty, w której miał on zostać odebrany, Sprzedawca może go sprzedać. Jeżeli produkt ma wyższą wartość, Sprzedawca zobowiązany jest powiadomić Kupującego o zamiarze sprzedaży z wyprzedzeniem i wyznaczyć mu dodatkowy, rozsądny termin na odbiór produktu. Sprzedawca niezwłocznie po sprzedaży wypłaci Kupującemu kwotę uzyskaną ze sprzedaży produktu, po potrąceniu uzasadnionych kosztów jego przechowywania i sprzedaży, jeżeli Kupujący skorzysta z prawa do udziału w tej kwocie w rozsądnym terminie określonym przez Sprzedawcę w zawiadomieniu o zamiarze sprzedaży produktu. Sprzedawca może zniszczyć produkt na własny koszt, jeżeli nie został on sprzedany lub jeżeli spodziewany dochód ze sprzedaży nie jest wystarczający na pokrycie uzasadnionych kosztów przechowywania produktu poniesionych przez Sprzedawcę oraz kosztów, które Sprzedawca musiałby ponieść w związku z jego sprzedażą.
11.6.6 W przypadku usunięcia wady Sprzedawca zapewni demontaż produktu i montaż naprawionego produktu lub produktu zastępczego, jeżeli wymiana lub naprawa wymaga demontażu wadliwego produktu, który został zamontowany zgodnie z jego charakterem i przeznaczeniem przed ujawnieniem się wady. Sprzedawca i Kupujący mogą uzgodnić, że demontaż produktu i montaż naprawionego lub produktu zastępczego zostanie zapewniony przez Kupującego na koszt i ryzyko Sprzedawcy.
11.6.7 W przypadku usunięcia wady poprzez wymianę produktu, Sprzedawcy nie przysługuje odszkodowanie za szkody powstałe w wyniku normalnego zużycia produktu oraz odszkodowanie za normalne użytkowanie produktu przed wymianą.
11.6.8 Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady produktu zastępczego zgodnie z art. 619 Kodeksu cywilnego ze zmianami.
11.7 Obniżka ceny zakupu i odstąpienie od umowy
11.7.1 Kupujący ma prawo do stosownej obniżki ceny zakupu lub może odstąpić od umowy kupna bez wyznaczania dodatkowego rozsądnego terminu zgodnie z § 517 ust. 1 Kodeksu cywilnego ze zmianami, jeżeli:
a) sprzedawca nie naprawił ani nie wymienił produktu,
b) sprzedawca nie naprawił ani nie wymienił produktu, zgodnie z § 623 ust. 4 i 6 Kodeksu cywilnego ze zmianami,
c) sprzedawca odmówił usunięcia wady zgodnie z § 623 ust. 2 Kodeksu cywilnego ze zmianami,
d) produkt ma tę samą wadę pomimo naprawy lub wymiany produktu,
e) wada jest na tyle poważna, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny zakupu lub odstąpienie od umowy kupna, lub
f) sprzedawca oświadczył lub z okoliczności wynika, że nie usunie wady w rozsądnym terminie lub bez narażania kupującego na poważne trudności.
11.7.2 Przy ocenie prawa kupującego do obniżki ceny zakupu lub odstąpienia od umowy sprzedaży zgodnie z § 624 ust. 1 lit. d) i e) Kodeksu cywilnego w brzmieniu zmienionym, uwzględnia się wszelkie okoliczności, w szczególności rodzaj i wartość produktu, charakter i wagę wady oraz możliwość, że kupujący obiektywnie zaufa zdolności sprzedawcy do usunięcia wady.
11.7.3 Obniżka ceny zakupu musi być proporcjonalna do różnicy między wartością sprzedanego produktu a wartością, jaką produkt miałby, gdyby był wolny od wad.
11.7.4 Kupujący nie może odstąpić od umowy sprzedaży zgodnie z § 624 ust. 1 Kodeksu cywilnego w brzmieniu zmienionym, jeżeli kupujący przyczynił się do powstania wady lub jeżeli wada jest nieistotna. Ciężar dowodu, że kupujący przyczynił się do powstania wady i że wada jest nieistotna, spoczywa na sprzedawcy.
11.7.5 Jeżeli umowa dotyczy zakupu kilku produktów, Kupujący może od niej odstąpić tylko w odniesieniu do produktu wadliwego. W odniesieniu do pozostałych produktów, Kupujący może odstąpić od umowy tylko wtedy, gdy nie można zasadnie oczekiwać, że będzie zainteresowany zatrzymaniem pozostałych produktów bez produktu wadliwego.
11.7.6 Po odstąpieniu od umowy lub jej części, Kupujący jest zobowiązany zwrócić produkt Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy. Sprzedawca jest zobowiązany zapewnić demontaż produktu, który został zamontowany zgodnie z jego charakterem i przeznaczeniem, zanim wada stała się widoczna. Jeżeli Sprzedawca nie odbierze produktu w rozsądnym terminie, Kupujący może zorganizować demontaż i dostawę produktu do Sprzedawcy na koszt i ryzyko Sprzedawcy.
11.7.7 Po odstąpieniu od umowy, Sprzedawca zwróci Kupującemu cenę zakupu nie później niż w terminie 14 dni od daty zwrotu produktu Sprzedawcy lub po udowodnieniu, że Kupujący odesłał produkt Sprzedawcy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
11.7.8 Sprzedawca zwróci kupującemu cenę zakupu lub udzieli mu rabatu w taki sam sposób, w jaki kupujący zapłacił cenę zakupu, chyba że kupujący wyraźnie zgodzi się na inną formę płatności. Wszelkie koszty związane z płatnością ponosi sprzedawca.
11.7.9 Sprzedawcy nie przysługuje prawo do odszkodowania za szkody spowodowane normalnym zużyciem produktu ani do wynagrodzenia za normalne użytkowanie produktu przed odstąpieniem od umowy sprzedaży.
11.8 Gwarancja konsumencka
11.8.1 Producent lub sprzedawca może udzielić kupującemu gwarancji konsumenckiej, zgodnie z którą zobowiązuje się do zwrotu kupującemu ceny zakupu, wymiany lub naprawy sprzedanego produktu albo zapewnienia jego konserwacji wykraczającej poza zakres uprawnień wynikających z odpowiedzialności za wady. Kupujący ma prawo żądać od producenta lub sprzedawcy, którzy udzielili gwarancji konsumenckiej, wykonania gwarancji konsumenckiej na warunkach określonych w karcie gwarancyjnej lub w reklamie dostępnej w momencie zawarcia umowy sprzedaży lub przed jej zawarciem.
11.8.2 Jeżeli producent udziela gwarancji konsumenckiej na cały okres użytkowania rzeczy, sprzedawca ma prawo żądać usunięcia wady od producenta w okresie obowiązywania gwarancji konsumenckiej zgodnie z § 623 Kodeksu cywilnego ze zmianami, chyba że producent przewidział korzystniejsze warunki gwarancji konsumenckiej na cały okres użytkowania rzeczy.
11.8.3 Producent lub sprzedawca, który udzielił gwarancji konsumenckiej, jest zobowiązany dostarczyć kupującemu kartę gwarancyjną na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostawy rzeczy w języku słowackim lub, za zgodą kupującego, w innym języku. Producent lub sprzedawca, który udzielił gwarancji konsumenckiej, jest zobowiązany w karcie gwarancyjnej w sposób jasny i zrozumiały określić wymagania zgodnie z § 502 ust. 3 Kodeksu cywilnego ze zmianami, pouczając, że kupujący przysługują mu prawa wobec sprzedawcy z tytułu odpowiedzialności za wady zgodnie z § 621 Kodeksu cywilnego ze zmianami, których nie narusza gwarancja konsumencka.
11.8.4 Naruszenie obowiązku producenta lub sprzedawcy udzielającego gwarancji konsumenckiej, zgodnie z § 626 ust. 3 Kodeksu cywilnego, nie wpływa na ważność gwarancji konsumenckiej.
11.8.5 Jeżeli warunki gwarancji konsumenckiej zawarte w reklamie są korzystniejsze dla kupującego niż warunki karty gwarancyjnej, stosuje się warunki zawarte w reklamie. Nie dotyczy to sytuacji, gdy producent lub sprzedawca udzielający gwarancji konsumenckiej, przed zawarciem umowy z kupującym, dostosował reklamę do karty gwarancyjnej w taki sam lub podobny sposób jak reklama.
12. OGÓLNE BEZPIECZEŃSTWO PRODUKTÓW
12.1 Pojedynczy punkt kontaktowy umożliwiający bezpośrednią komunikację drogą elektroniczną z organami nadzoru:
Centralny Inspektorat Słowackiej Inspekcji Handlowej, Bajkalská 21/A, P. O. BOX 29, 827 99 Bratysława, info@soi.sk
Urząd Zdrowia Publicznego Republiki Słowackiej, Trnavská cesta 52, 826 45 Bratysława, uvzsr@uvzsr.sk
12.2 Sprzedawca oświadcza, że punktem kontaktowym do komunikacji między Kupującym a nim w kwestiach bezpieczeństwa produktów jest numer telefonu Sprzedawcy i adres e-mail Sprzedawcy. Dane kontaktowe zostały wymienione w art. 1 niniejszych OWU.
12.3 Sprzedawca oświadcza, że zobowiązuje się do oferowania wyłącznie produktów zgodnych z Rozporządzeniem (WE) nr (UE) 2023/988 z dnia 10 maja 2023 r. w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów, zmieniającym rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 (Dz.U. L 1025 z 2025 r.) i dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1828 oraz uchylającym dyrektywę 2001/95/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywę Rady 87/357/EWG.
12.4 Jeżeli, na podstawie ustaleń organu nadzoru lub Sprzedawcy, Kupujący nabył produkt niebezpieczny, może go zwrócić Sprzedawcy. Kupujący otrzyma zwrot pełnej kwoty.
13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
13.1 Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu. Obowiązek pisemnego powiadomienia o zmianie niniejszego regulaminu jest spełniony poprzez jego umieszczenie na stronie internetowej sprzedawcy.
13.2 Jeżeli umowa kupna-sprzedaży została zawarta w formie pisemnej, wszelkie jej zmiany wymagają formy pisemnej.
13.3 Strony umowy uzgodniły, że komunikacja między nimi będzie odbywać się za pośrednictwem wiadomości e-mail.
13.4 Do stosunków nieuregulowanych niniejszymi ogólnymi warunkami stosuje się odpowiednie postanowienia następujących ustaw: Ustawa nr 108/2024 Dz.U. o ochronie praw kupującego oraz o zmianie niektórych ustaw, Ustawa nr 40/1964 Dz.U. Kodeks cywilny (z późniejszymi zmianami), Ustawa nr 22/2004 Dz.U. o handlu elektronicznym oraz o zmianie ustawy nr 128/2002 Dz.U. (z późniejszymi zmianami).
13.5 Niniejsze ogólne warunki sprzedaży wchodzą w życie dla Kupującego z chwilą zawarcia umowy kupna-sprzedaży.
W Turzowce, dnia 10.05.2025 r.