SZCZEGÓLNE OBOWIĄZKI INFORMACYJNE PRZEDSIĘBIORCY W PRZYPADKU UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ I UMOWY ZAWARTEJ POZA LOKALEM PRZEDSIĘBIORCY
Adres e-mail sprzedawcy: info@support.sk
Inne środki komunikacji online: WhatsApp: +421 940 609 415
Przedsiębiorca działa wyłącznie we własnym imieniu i na własne ryzyko, a Konsument może wykonywać uprawnienia z tytułu odpowiedzialności za wady produktu, odstąpić od umowy, żądać naprawienia szkody lub złożyć inną reklamację na adres podany w § 1 Regulaminu Przedsiębiorcy.
Przedsiębiorca nie ustala ceny sprzedaży na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania konkretnego konsumenta.
Cena w podwyższonej stawce za korzystanie ze środków porozumiewania się na odległość, wykorzystywanych przy zawieraniu umowy: 0,00 euro.
Informacje o prawie konsumenta do odstąpienia od umowy
Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość oraz umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy bez podania przyczyny w terminie:
a) 14 dni od daty:
1. Odbiór towaru przez Konsumenta – za moment odbioru towaru przez Konsumenta uważa się moment, w którym Konsument lub wskazana przez niego osoba trzecia, z wyjątkiem przewoźnika, weszła w posiadanie wszystkich części zamówionego towaru, albo jeżeli:
- produkty zamówione przez Konsumenta w jednym zamówieniu dostarczane są osobno, w momencie odbioru produktu, który został dostarczony jako ostatni,
- dostarcza produkt składający się z kilku części lub elementów, w chwili przejęcia ostatniej części lub ostatniego kawałka,
- dostawa towaru odbywa się wielokrotnie w określonym przedziale czasowym, od momentu otrzymania pierwszego towaru.
2. zawarcia umowy, której przedmiotem jest świadczenie usługi,
3. zawarcie umowy o dostarczanie wody, która nie jest przedmiotem sprzedaży w ograniczonej objętości lub w oznaczonej ilości, oraz umowy o dostarczanie i pobór ciepła,
4. zawarcia umowy o dostarczenie treści cyfrowych, które przedsiębiorca dostarcza w innej formie niż na nośniku materialnym,
b) 30 dni od daty zawarcia umowy w przypadku lub w związku z niezapowiedzianą wizytą albo podczas lub w związku z wydarzeniem sprzedażowym.
Jeżeli przedsiębiorca udzielił konsumentowi informacji o prawie konsumenta do odstąpienia od umowy zgodnie z § 19 ust. 1 ustawy nr 108/2024 Dz.U., warunkach, okresie i trybie wykonywania prawa odstąpienia od umowy, a także dostarczył konsumentowi wzór formularza odstąpienia od umowy zgodnie z załącznikiem nr 2 do ustawy nr 108/2024 Dz.U., to następnie, jednak nie później niż w ciągu 12 miesięcy od rozpoczęcia okresu odstąpienia od umowy zgodnie z ust. 1, konsument może odstąpić od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy w następujący sposób:
a) 14 dni od dnia, w którym przedsiębiorca dodatkowo spełnił obowiązek informacyjny, jeżeli upłynął termin, o którym mowa w ust. 1 lit. a), albo
b) 30 dni od dnia, w którym przedsiębiorca dodatkowo spełnił obowiązek informacyjny, jeżeli upłynął termin, o którym mowa w ust. 1 lit. b).
Jeżeli przedsiębiorca nie udzielił konsumentowi informacji o prawie konsumenta do odstąpienia od umowy zgodnie z § 19 ust. 1 ustawy nr 108/2024 Dz.U., warunkach ustawy nr 108/2024 Dz.U., okresie i trybie wykonywania prawa odstąpienia od umowy oraz przedsiębiorca nie dostarczył konsumentowi wzoru formularza odstąpienia od umowy zgodnie z załącznikiem nr 2 ustawy lub zgodnie z § 20 ust. 2 ustawy, konsument może odstąpić od umowy zawartej na odległość lub od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa przedsiębiorcy w ciągu 12 miesięcy od upływu terminu zgodnie z § 20 ust. 1–3 ustawy nr 108/2024 Dz.U., z wyjątkiem umowy, której przedmiotem jest:
a) świadczenie usługi, jeżeli:
1. usługa została w pełni zrealizowana i
2. świadczenie usługi rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy za wyraźną zgodą konsumenta, który oświadczył, że został należycie poinformowany, że po wyrażeniu zgody utraci prawo odstąpienia od umowy po spełnieniu świadczenia, jeżeli zgodnie z umową konsument zobowiązany jest do zapłaty ceny,
b) dostawy lub świadczenia usługi, której cena zależy od ruchu cen na rynku finansowym, na który przedsiębiorca nie ma wpływu, i który może wystąpić w okresie odstąpienia od umowy,
c) dostawa towarów wyprodukowanych według specyfikacji konsumenta lub towarów wykonanych na zamówienie,
d) dostawa towarów ulegających szybkiemu zepsuciu lub zepsuciu,
e) dostawy towarów w opakowaniu ochronnym, które nie nadaje się do zwrotu ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie ochronne zostało naruszone po dostarczeniu,
f) dostawa towarów, które ze względu na swój charakter mogą zostać po dostarczeniu nierozłącznie połączone z innymi towarami,
g) dostawy napojów alkoholowych, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy, a których dostarczenie może nastąpić najwcześniej po upływie 30 dni i których cena zależy od ruchów cen na rynku, na które przedsiębiorca nie ma wpływu,
h) wykonania pilnej naprawy lub konserwacji w czasie pobytu konsumenta u przedsiębiorcy, których wykonania konsument wyraźnie żądał od przedsiębiorcy; nie dotyczy to umowy, w której przedmiotem świadczenia jest inna usługa niż naprawa lub konserwacja, a także umowy, w której przedmiotem świadczenia są rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, jeżeli umowy zostały zawarte w czasie pobytu konsumenta u przedsiębiorcy, a konsument nie zamówił wcześniej tych rzeczy lub usług,
i) dostawa nagrań dźwiękowych, nagrań wideo, nagrań audiowizualnych lub oprogramowania w opakowaniu ochronnym, które zostało uszkodzone po dostarczeniu,
j) dostarczanie czasopism, z wyjątkiem dostarczania na podstawie umowy o prenumeratę,
k) towarów nabytych na aukcji publicznej,
l) świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż usługi związane z zakwaterowaniem, przewozu rzeczy, najmu samochodów, świadczenia usług gastronomicznych lub świadczenia usług związanych z wypoczynkiem, jeżeli zgodnie z umową przedsiębiorca ma wykonać te usługi w oznaczonym terminie lub w oznaczonym okresie,
m) dostarczanie treści cyfrowych, które przedsiębiorca dostarcza w innej formie niż na nośniku materialnym, jeżeli:
1. rozpoczęto dostarczanie treści cyfrowych i
2. konsument wyraził wyraźną zgodę na rozpoczęcie dostarczania treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, oświadczył, że został należycie poinformowany, że wyrażając zgodę traci prawo do odstąpienia od umowy do momentu rozpoczęcia dostarczania treści cyfrowych, a przedsiębiorca dostarczył konsumentowi potwierdzenie oświadczenia konsumenta zgodnie z § 17 ust. 10 lit. b) ustawy oraz potwierdzenie wyraźnej zgody konsumenta zgodnie z § 17 ust. 10 lit. c) ustawy lub zgodnie z § 17 ust. 15 ustawy nr 251/2012 Dz.U., jeżeli konsument je dostarczył, lub § 17 ust. 13 lit. b) ustawy, jeżeli konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny zgodnie z umową.
Konsument ma prawo odstąpić od umowy nawet bez podania przyczyny w terminie określonym w § 20 ust. 1 lit. b), ust. 2 lit. b) i ust. 3 ustawy nr 108/2024 Dz.U., jeżeli konsument i przedsiębiorca zawarli umowę zgodnie z § 19 ust. 1 lit. a) do c) lub lit. e) ustawy na imprezie sprzedażowej lub podczas niezapowiedzianej wizyty.
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorcy, której przedmiotem jest naprawa, traci Konsument z chwilą całkowitego wykonania usługi, jeżeli Konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania naprawy, a spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Procedura korzystania z prawa odstąpienia od umowy : w folderze formularza odstąpienia od umowy https://sentop.sk/content/8-odstupenie-od-zmluvy znajdziesz również instrukcję, jak wypełnić i dostarczyć formularz przedsiębiorcy w celu skorzystania z prawa odstąpienia od umowy.
Konsument zobowiązany jest do poniesienia kosztów zwrotu towaru po odstąpieniu od umowy zgodnie z § 19 ust. 1 ustawy nr 108/2024 Dz.U., a jeżeli konsument odstępuje od umowy zawartej na odległość, zobowiązany jest również do poniesienia kosztów zwrotu towaru, którego ze względu na swój charakter nie można odesłać pocztą,
Konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy, której przedmiotem jest:
a) świadczenie usługi, jeżeli:
1. usługa została w pełni zrealizowana i
2. świadczenie usługi rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy za wyraźną zgodą konsumenta, który oświadczył, że został należycie poinformowany, że po wyrażeniu zgody utraci prawo odstąpienia od umowy po spełnieniu świadczenia, jeżeli zgodnie z umową konsument zobowiązany jest do zapłaty ceny,
b) dostawy lub świadczenia usługi, której cena zależy od ruchu cen na rynku finansowym, na który przedsiębiorca nie ma wpływu, i który może wystąpić w okresie odstąpienia od umowy,
c) dostawa towarów wyprodukowanych według specyfikacji konsumenta lub towarów wykonanych na zamówienie,
d) dostawa towarów ulegających szybkiemu zepsuciu lub zepsuciu,
e) dostawy towarów w opakowaniu ochronnym, które nie nadaje się do zwrotu ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie ochronne zostało naruszone po dostarczeniu,
f) dostawa towarów, które ze względu na swój charakter mogą zostać po dostarczeniu nierozłącznie połączone z innymi towarami,
g) dostawy napojów alkoholowych, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy, a których dostarczenie może nastąpić najwcześniej po upływie 30 dni i których cena zależy od ruchów cen na rynku, na które przedsiębiorca nie ma wpływu,
h) wykonania pilnej naprawy lub konserwacji w czasie pobytu konsumenta u przedsiębiorcy, których wykonania konsument wyraźnie żądał od przedsiębiorcy; nie dotyczy to umowy, w której przedmiotem świadczenia jest inna usługa niż naprawa lub konserwacja, a także umowy, w której przedmiotem świadczenia są rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, jeżeli umowy zostały zawarte w czasie pobytu konsumenta u przedsiębiorcy, a konsument nie zamówił wcześniej tych rzeczy lub usług,
i) dostawa nagrań dźwiękowych, nagrań wideo, nagrań audiowizualnych lub oprogramowania w opakowaniu ochronnym, które zostało uszkodzone po dostarczeniu,
j) dostarczanie czasopism, z wyjątkiem dostarczania na podstawie umowy o prenumeratę,
k) towarów nabytych na aukcji publicznej,
l) świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż usługi związane z zakwaterowaniem, przewozu rzeczy, najmu samochodów, świadczenia usług gastronomicznych lub świadczenia usług związanych z wypoczynkiem, jeżeli zgodnie z umową przedsiębiorca ma wykonać te usługi w oznaczonym terminie lub w oznaczonym okresie,
m) dostarczanie przez przedsiębiorcę treści cyfrowych w formie innej niż na nośniku materialnym, jeżeli:
1. rozpoczęto dostarczanie treści cyfrowych i
2. konsument wyraził wyraźną zgodę na rozpoczęcie spełniania świadczenia o świadczenie usług cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, oświadczył, że został należycie poinformowany, że w razie wyrażenia zgody traci prawo odstąpienia od umowy do chwili rozpoczęcia spełniania świadczenia o świadczenie usług cyfrowych, a przedsiębiorca dostarczył konsumentowi potwierdzenie zgodnie z art. 17 ust. 12 lit. b lub ust. 13 lit. b ustawy, jeżeli konsument zgodnie z umową zobowiązany jest do zapłaty ceny.
Minimalny czas trwania zobowiązania konsumenta: do momentu zapłaty i otrzymania produktu .
Konsument jest zobowiązany do odbioru przedmiotu umowy osobiście lub przez osobę upoważnioną w chwili dostarczenia, co zostało z nim wcześniej uzgodnione. Czas trwania tego obowiązku trwa do chwili odbioru przedmiotu umowy. Konsument jest zobowiązany do zapłaty za przedmiot umowy. Czas trwania tego obowiązku trwa najpóźniej w chwili dostarczenia przedmiotu umowy.
Informacja o obowiązku konsumenta do zapłaty zaliczki lub złożenia innego zabezpieczenia finansowego: Jeżeli przedsiębiorca żąda od konsumenta wpłaty zaliczki lub złożenia innego zabezpieczenia finansowego z uwagi na konieczność zmiany, wykonania itp. przedmiotu umowy na życzenie konsumenta o innych właściwościach niż określone dla oferowanego produktu, wyprodukowanego według potrzeb konsumenta, konsument obowiązany jest do zapłaty zaliczki lub złożenia innego zabezpieczenia finansowego w wysokości ustalonej za obopólną zgodą na rachunek przedsiębiorcy wskazany w art. 1 regulaminu przedsiębiorcy.
Pouczenie dotyczące korzystania przez konsumenta z prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość i umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy: znajduje się w Regulaminie.
Podane powyżej informacje stanowią integralną część umowy zawieranej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa i mogą zostać zmienione wyłącznie za wyraźną zgodą obu stron.
Przedsiębiorca jest zobowiązany zapewnić, najpóźniej na początku procesu składania zamówienia przez konsumenta, aby interfejs internetowy został oznaczony jasnymi i czytelnymi informacjami o ewentualnych ograniczeniach dostawy lub świadczenia produktu oraz informacjami o sposobach płatności, za pomocą których konsument może zapłacić cenę.
W przypadku umowy zawartej na odległość za pomocą środków komunikacji elektronicznej przedsiębiorca jest obowiązany, bezpośrednio przed wysłaniem zamówienia do konsumenta, udzielić mu w sposób wyraźny, jasny i zrozumiały informacji dotyczących:
- § 5 (1) (a) główne cechy produktu: w zakresie odpowiednim do rodzaju i charakteru produktu podaje się je w formie pisemnej dla każdego oferowanego produktu,
- zgodnie z § 5 ust. 1 lit. d) ustawy nr 108/2024 Dz.U. cena sprzedaży (PC) produktu: jest podawana dla każdego oferowanego produktu. W przypadku gdy ze względu na charakter produktu nie można z góry ustalić ceny sprzedaży, cenę sprzedaży oblicza się w następujący sposób: PC = (koszty przedsiębiorcy związane z nabyciem lub wytworzeniem produktu + marża handlowa przedsiębiorcy) x VAT w wysokości określonej przez prawo.
Koszty transportu, dostawy, opłat pocztowych i inne koszty i opłaty są wymienione w części Warunki dostawy.
- zgodnie z § 5 ust. 1 lit. i) ustawy nr 108/2024 Dz.U., czas trwania umowy: do końca okresu gwarancji przedmiotu umowy,
Przedsiębiorca zadbał o to, aby konsument składając zamówienie wyraźnie potwierdził, że jest świadomy obowiązku zapłaty ceny. Aby złożyć zamówienie, konieczne jest naciśnięcie przycisku „zamówienie z obowiązkiem zapłaty” w kroku „wyślij/potwierdź zamówienie”, który wyraźnie stwierdza, że złożenie zamówienia wiąże się z obowiązkiem zapłaty ceny przez konsumenta.
Jeśli nie można ich ustalić z góry, w cenie całkowitej mogą zostać uwzględnione dodatkowe koszty i opłaty.
Konsument zobowiązany jest do poniesienia kosztów zwrotu towaru po odstąpieniu od umowy zgodnie z § 19 ust. 1 ustawy nr 108/2024 Dz.U., a w przypadku odstąpienia przez konsumenta od umowy zawartej na odległość – także kosztów zwrotu towaru, którego ze względu na swój charakter nie można odesłać pocztą.