POUCZENIE O PRAWIE KONSUMENTA DO ZŁOŻENIA DO PRZEDSIĘBIORCY WNIOSKU O ROZWIĄZANIE UMOWY NA PODSTAWIE USTAWY NR 391/2015 Dz.U. Z PÓŹNIEJSZYMI ZMIANAMI

1. Kupujący ma prawo zwrócić się do Sprzedawcy z wnioskiem o naprawienie szkody, jeżeli nie jest zadowolony ze sposobu, w jaki Sprzedawca rozpatrzył jego reklamację lub jeżeli uważa, że Sprzedawca naruszył jego prawa. Kupujący ma prawo złożyć wniosek o wszczęcie pozasądowego rozstrzygania sporów (zwany dalej „wnioskiem”) do podmiotu pozasądowego rozstrzygania sporów, jeżeli Sprzedawca odpowiedział negatywnie na wniosek o naprawienie szkody lub nie odpowiedział na niego w terminie 30 dni od daty jego wysłania.

2. Przedmiotem pozasądowego rozstrzygania sporów jest Słowacka Inspekcja Handlowa, z wyjątkiem sporów wynikających z umów o przyłączenie do systemu dystrybucyjnego, umów o przyłączenie do sieci dystrybucyjnej, umów o wspólną dostawę energii elektrycznej, umów o wspólną dostawę gazu, umów o dostawę i zużycie ciepła, umów o dostarczanie wody pitnej i umów o usuwanie ścieków zawartych z podmiotem wykonującym działalność regulowaną na podstawie odrębnego przepisu, z wyjątkiem sporów wynikających z umów o świadczenie usług finansowych, sporów wynikających z umów o świadczenie usług publicznych, które dotyczą jakości i ceny usług, a także z wyjątkiem umów o świadczenie usług pocztowych, które dotyczą usług pocztowych i pocztowych transakcji płatniczych.

3. Podmiotami pozasądowego rozstrzygania sporów są również uprawnione podmioty prawne, których dane zamieszczone są na stronie internetowej:  www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternatywne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternatywne-ho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1

Product added to wishlist